Het literaire tijdschrift Das Magazin kent zijn opvolger: de Sampler bundelt op 246 pagina's acht verhalen van ontluikend talent. Gisteren maakte Das Magazin, opgericht door Toine Donk en Daniël van der Meer, die in 2013 zelf mee op residentie ging naar Parijs, de acht namen bekend. Met grote trots licht deBuren er twee oud-Parijsresidenten uit, met name Sarah Arnolds (Parijs 2017) en Pete Wu (Parijs 2016).
Oud-Schrijfresidenten in de kijker: Sarah Arnolds & Pete Wu
In de aanloop naar de zevende editie van de Schrijfresidentie, zetten we elke week twee alumni in de kijker. Wat ontstond er in Parijs en waar zijn ze nu mee bezig? Deze week: Sarah Arnolds en Pete Wu.
Sarah Arnolds (1992) ging in 2017 mee met deBuren naar Parijs. Ze schreef er een tweestemming dankwoord, Bedankt (voor twee personen), dat ze samen met Titia Hoogendoorn opvoerde tijdens 'Mais oui, Paris!'. Je kan de performance herbeluisteren op onze website of via de Soundcloud van deBuren.
Momenteel schrijft Sarah filmscenario’s, verhalen en poëzie, en is ze aan de slag bij ELLE. In het verhaal Niet klagen, opgenomen in de Sampler, sluit een b-actrice zich op in haar huis waar ze zichzelf googelt en cupcakes eet. Tot ze wordt ontvoerd door haar verhuizers.
Pete Wu (1985) ging met deBuren naar Parijs tijdens de schrijfresidentie in 2016. Hij schreef er onder meer de journalistieke reportage Op de schouders van reuzen, maar in het korte verhaal Tot de laatsten van ons voelen, laat hij zien dat er ook een prozaschrijver in hem schuilt. Dit verhaal verscheen na Parijs ook in De Gids.
Intussen schrijft Pete als freelance journalist over identiteit, emancipatie en de kleine Mensch. Dat doet hij voor De Gids, Brandpunt+, VICE, de Volkskrant, NOS en VPRO. In het verhaal dat werd opgenomen in de Sampler, En we zouden nooit meer stoppen, is een uitgestorven Istanboel het toneel van een mysterieus slagroomtaartritueel.