Die middag in het bos
door David Weel
Achttien jonge Vlaamse en Nederlandse auteurs laten zich inspireren door 17e eeuwse artefacten uit het Rijksmuseum vanuit één kernvraag: wat zie je als je met oog voor Eureka-momenten naar deze objecten kijkt? David Weel laat ons meekijken naar de Stervende Adonis van de schilder Hendrick Goltzius uit 1609. ‘Voel je het? Hoe het licht begint te schijnen?’
David Weel
David Weel (1998) is schrijver, fotograaf en podcastmaker. Hij werkte eerder als creatief strateeg en studeert nu Woordkunst aan het Koninklijk Conservatorium Antwerpen. David nam deel aan het Das Mag Zomerkamp en maakt verhalen voor onder andere VICE, KRO-NCRV en Vuurland. In zijn werk zoekt hij naar het absurde van de mens en speelt hij met verzonnen waarheden.
De teksten werden gepubliceerd op de websites van de Maand van de Geschiedenis en de lage landen en verschijnen in het Frans op les plats pays en in het Engels op the low countries.
Meer over deze reeks
In de reeks ‘Oude werken, jonge schrijvers’ laten achttien Vlaamse en Nederlandse auteurs zich sinds 2018 inspireren door eeuwenoude artefacten uit het Amsterdamse Rijksmuseum.
Alles bekijken